En la primera part de la classe ens va posar un vídeo de un catedràtic, de Guillermo Orozco que parlava sobre la comunicació digital.
Les conclusions que vam extreure van ser:
- La incorporació de lo digital va més enllà de la simple pantalla, de les receptes, sinó que també té enfocaments pedagògics.
- La imatge és el suport de lo escrit.
- No em de ser urusaris i prou, hem de ser uns usuaris crítics.
- Actualment se'n fa un ús intel·ligent en algunes escoles, per tal de que arribi a totes i no es quedi en "algunes" i que els nenes siguin competents en la tecnologia audiovisual s'hi ha de fer un enfocament.
- Hem d'aconseguir que es faci exponencial ment, no com a complement sinó que formi part de la nostra vida diària.
- La comunicació audiovisual ens arriba a partir de la vista, de l'oïda i de la comunicació escrita. Aquests sentits s'han d'entrenar per anar adquirint la competència audiovisual.
La segona part de la classe va ser molt dinàmica i va consistir en que ens va posar anuncis de televisió i els anàvem comentant a partir de una pluja de idees, les sensacions que ens transmetien, el tractament de la llum, l'acció que ens transmet, el ritme, la veu i el missatge.
Anunci de televisió: text argumentatiu per excel·lència ja que et vol persuadir, canviar d'opinió..
Un exemple de un anunci i del anàlisi que vam fer va ser un del cotxe Golf Wolsvaguen.
- associa el producte amb tenir èxit.
- acció que ens transmet: actuar en funció d'alguna cosa.
- llum: fosc, blanc i negre (ens aporta serietat, fa treure matissos)
- música: no té un paper rellevant, és d'acompanyament, sóna un piano i un violí ( és melancòlic, elegant).
- ritme: constant
- missatge que ens vols transmetre: tots necessitem alguna cosa en que confiar.
No tinc la possibilitat de penjar el anunci, ja que no el trobo a la xarxa, de totes maneres us deixo un altre que vam veure a classe:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada