dimarts, 25 d’octubre del 2011

Propostes d’ús creatiu i multimedial del PowerPoint

  1. Substituir les diapositives tradicionals de fotografies:
  • Això ho farem creant una presentació amb una diapositiva central que contingués una miniatura de totes les fotos i que al clicar a sobre s'obrís una nova diapositiva amb la foto en qüestió ampliada.
  • Caldria acompanyar tot plegat d’una sèrie de botons per poder anar i tornar de les diferents diapositives i facilitar així la bona navegació per la presentació.
  • ASPECTE INNOVADOR: accés aleatori a qualsevol imatge, flexibilitzar el discurs depenent dels interessos dels alumnes.
     2. Crear enllaços de sons i melodies entre textos escrits en una diapositiva
  • Ens permeten tenir un accés aleatori i instantani a un repertori.
     3. Ens pot servir per crear material escrit
  • No té limitacions, com una pàgina de text.
  • El ús és per part del professor com per part del alumne.
  • Més facilitat per crear esquemes.
      4. Creació de diapositives amb preguntes i enllaços a diapositives amb les respostes correctes
  • Hi ha una interacció del grup.
  • Podem ficar alguna trampa en alguna diapositiva i que els alumne la trobin.
      5. Demanar als alumnes un treball concret fet amb power point
  • Posar èmfasi a les limitacions del text que cal posar en cada diapositiva.
  • L'alumne ha de sintetitzar els conceptes.
      6. Tasca de creació conjunta
  • Tenir una diapositiva de PowerPoint preparada amb tot una sèrie d’elements i entre tots anar-los
    col·locant en el lloc corresponent.
      7.  Fer servir el PowerPoint com si d’una pissarra en blanc es tractés.
   
      8. No cal portar les presentacions completament acabades a classe.
  • És positiu construir-les de forma col·lectiva.
      9. Amb el PowerPoint podem crear art
 
     10. Programes de presentacions els podem utilitzar com ara els baguls dels contistes
  • On apareixen tots els objectes que farem servir per explicar els contes.
     11. Funció motivadora del vídeo a l’escola
  • Un joc suggerent d’imatges i músiques triades amb una finalitat concreta i muntades amb PowerPoint a manera de seqüència té les mateixes capacitats comunicatives que un fragment de vídeo.
     12.  Una diapositiva de PowerPoint pot ser entesa com una maquina de recollir idees.

INFORMACIÓ EXTRETA DE: http://pers.blanquerna.url.edu/jordisimon/doc1302a.pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada