dimarts, 25 d’octubre del 2011

Pràctica de retallar, escalar i retocar una imatge.

Aquesta pràctica l'hem realitzar a partir del programa Gimp.

 - Per començar l'activitat hem desat una imatge original al nostre ordinador.
imatge original
-  Retallar un fragment de la imatge original.
   com es fa? 
  1. Clico al botó d'arxiu
  2. Seguidament al botó de nou
  3. Selecciono la carpeta a on tinc desada la imatge i selecciono aquesta.
  4. Vaig a la caixa d'eines
  5. Clico al icona de cúter (situat a la columna 3 - fila 4)
  6. "Arrastrant" creo el quadre que jo vull retallar i clico la tecla enter.
  7. Quan hem surt el retall, vaig a arxiu, desar com, i la deso al meu ordinador.
resultat: imatge retallada

- Escalar: reduir el nombre de píxels del conjunt de la imatge
com es fa?
  1. Clico al icona de imatge
  2. Clico a escalar
  3. M'apareix una finestra anomenada "escalar la imagen"
  4. M'hi fixo a: mida de la imatge, a la seva amplada canvio el numero que hi apareix i fico 650, observem que espontàniament se'ns canvia el numero de l' altra que tenim a sota d'aquest, em de clicar al botó que està a la dreta al mig d'aquests dos.
  5. Cliquem a: escala
  6. Desem la imatge resultant
  7. Posteriorment ens surt una finestra anomenada "guardar como JPEG", veiem una barra horitzontal que es per retocar la qualitat ( contra més gran sigui el número més qualitat tindrà, contra més petit sigui el número menys qualitat tindrà la imatge).
  8. Desem de dues maneres aquesta imatge: amb qualitat 93 (bona) i amb qualitat 8 (dolenta) 
 resultat: imatge escalada (bona qualitat)                        




resultat: imatge escalada (mala qualitat)




- Retocar: treure un element de la imatge
com es fa? 

Primera forma:
  1. Vaig a la finestra de caixa d'eines
  2. Clico a la eina de selecció de rectangles ( la primera de totes) 
  3. Faig un rectangle a aquella part de la imatge que vull retocar, en el meu cas ha estat la caixa elèctrica del fons que està situada a la paret de rajoles. 
  4. Quan he seleccionat la part que vull retocar, arrastro a formant un rectangle de la part que vull substituir fent ctrl c (copiar) i després clico la part que vull retocar amb la tecla ctrl v (pegar).
  5. Una vegada fet aquests passos deso la imatge. 
 resultat: imatge retocada (caixa elèctrica)


Segona forma:
  1. Vaig a la finestra de caixa d'eines
  2. Clico a la eina de clonat (penúltima fila, tercera columna)
  3. Clico sobre de la zona que vull retocar (en aquest cas el collaret de la segona dona que apareix a la imatge) amb la tecla ctrl c una estona i vaig clonant.
  4. Deso la imatge.
 resultat: imatge retocada (collaret segona dona començant per la nostra esquerra)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada